Kantinediensten plannen via de ClubApp-dienstenplanner

Kantinediensten gaan we vanaf nu doen via de dienstenplanner.

Veel tennisverenigingen gebruiken de dienstenplanner om hun kantinediensten te organiseren. De dienstenplanner zit in de ClubApp.

Zo werkt het.

We hebben kantinediensten die ingevuld moeten worden.
We hebben met elkaar afgesproken dat alle leden maximaal 2 diensten per jaar doen.

Zo gaan we het doen..

Commissies, bestuur en TC geven aan wanneer er activiteiten zijn waarbij de kantine open moet zijn.

Ik doe dan een voorstel naar de commissies voor de kantinediensten.

Als de commissies zich kunnen vinden in dit voorstel dan plan ik de diensten via de beheerpagina van de dienstenplanner.

Nu kunnen de leden intekenen voor een dienst die in hun eigen agenda past.

Ik kijk regelmatig of de diensten gevuld zijn.
Als er een probleem dreigt, m.a.w. een kantine dienst is niet gevuld, dan stuur ik een uitnodiging via de mail naar alle leden die nog niet het afgesproken aantal diensten hebben vervuld om op een van de beschikbare diensten in te tekenen.
Neem deze email a.u.b. serieus en schrijf dan ook ook in op een nog niet ingevulde dienst via de club app als je in de gelegenheid bent.

Het is belangrijk dat iedereen zijn verantwoordelijkheden als lid serieus neemt. Vele handen maken licht werk

Leden die hun diensten hebben afgekocht, jonger dan 18 zijn, ouder dan 65 zijn of vrijgesteld zijn vanwege persoonlijke redenen krijgen deze herinneringsemail natuurlijk niet.

Als een dienst 2 weken voordat hij gedaan moet worden nog niet is ingetekend dan kies ik iemand uit.

Soms komt het voor dat je niet kan op een ingetekende dienst.
Stuur me dan een mailtje dan ontkoppel ik je van die dienst zodat andere personen er op kunnen in tekenen.

Als het korter dan 2 weken is en je wilt er vanaf dan zijn dit de opties.
- Ruilen, je stuurt mij een mailtje met de naam van wie jouw dienst gaat doen.
- Betaalde invaller. De lijst met betaalde invallers staat ook op de website.

Wil je voorkomen dat je voor het blok gezet wordt dan kan je het beste snel intekenen op een moment dat het jou uit komt.

Dus:

Installeer de clubapp op je telefoon.

Teken zo snel mogelijk in op een kantinedienst als een herinneringsmail ontvangt.

We zullen best wat aanloop probleempjes hebben maar ik denk dat het voor iedereen prettig werken is zo. Andere tennisverenigingen zijn er erg tevreden over.

Ik heb proprobeerd het proces zo duidelijk mogelijk te omschrijven.
Heb je tips/verbeteringen over deze procedure rondom het invullen en vervullen van de kantinediensten dan lees ik het graag via een reactie vanuit de app of website.

De diensten die je hebt gemaakt voor de invoering van het nieuwe systeem staan er niet in. Het is dus mogelijk dat je uitnodigingen voor diensten krijgt als je al voldoende diensten het gedaan. Dit is niet te voorkomen. Voel je dan vooral niet aangesproken door deze uitnodiging. Volgend jaar beginnen we met een schone lei.

m.v.g. Kees.